Veelgestelde vragen
Hieronder vind je het antwoord op veelgestelde vragen.
De VZR Polis is ontwikkeld door Actua en je sluit de verzekering bij Actua af. Daarom ontvang je de polis ook van Actua.
Kijk in je inbox of de e-mail niet per ongeluk bij de ongewenste berichten terecht is gekomen. Zo niet, neem contact met ons op, dan regelen we alles alsnog voor je.
Je kunt je gegevens op deze site invullen, dan zie je automatisch wat de maandelijkse premie is.
Standaard is het eigen risico bij cascoschades € 135,- per gebeurtenis. Wanneer je auto wordt gerepareerd bij een door Actua erkend autobedrijf, is het eigen risico € 67,50. Specifiek bij ruitvervanging is een beperkt eigen risico van toepassing van € 67,50 per gebeurtenis. Voor schade(s) aan ruiten (sterretje) die gerepareerd kan/kunnen worden, geldt geen eigen risico. Voor bestuurders jonger dan 24 jaar geldt een afwijkend eigen risico (zie de polisvoorwaarden).
Je kunt een e-mail sturen aan de klantenservice van Actua. Vermeld daarin het polisnummer, je adres en de datum van opzegging. Je kunt je verzekering na het eerste jaar opzeggen met een opzegtermijn van een maand. Bij beëindiging van de verzekering wordt er € 12,95 in rekening gebracht (poliskosten, exclusief 21% assurantiebelasting).
Bij het aanvragen van de verzekering geef je Actua toestemming om de premie maandelijks automatisch van de opgegeven bankrekening te incasseren.
Ja, dat kan. Je kunt dan binnen de wettelijke termijn contact opnemen met je bank om een ten onrechte geïncasseerd bedrag terug te laten storten. Hou er wel rekening mee dat de dekking daarmee komt te vervallen.
Wij zeggen de huidige autoverzekering voor je op; vul het opzegformulier in en wij regelen de rest!
Meld de schade zo spoedig mogelijk door het volledig ingevulde Europees Schadeformulier te mailen naar schade@vzrpolis.nl, of per post op te sturen naar: Actua, Antwoordnummer 5409, 3000 VB Rotterdam (een postzegel is niet nodig).
Bij eenzijdige schades kun je het Europees Schadeformulier invullen en opsturen naar Actua, of je kunt telefonisch contact opnemen met de afdeling Schade via telefoonnummer 010 - 44 77 153 (hou het kenteken van de auto bij de hand).
Voor de reparatie van technische defecten kun je terecht bij een door Actua erkende reparateur. Zij kennen de procedures en nemen contact met ons op.
De garantiedekking is uitsluitend van toepassing indien bij aankoop van het motorrijtuig wordt gekozen voor een Volledig Casco-dekking en deze Volledig casco-dekking op het moment dat een beroep wordt gedaan op de garantiedekking, ook daadwerkelijk nog van kracht is. De garantie vervalt voor categorie A-merken als de auto ouder wordt dan 120 maanden of de kilometerstand meer bedraagt dan 180.000 km en voor categorie B-merken als de auto ouder wordt dan 96 maanden of de kilometerstand meer bedraagt dan 150.000 km. Indien bij ingang van de verzekering geen andere door de fabrikant of importeur of dealer/garage verstrekte garantie van kracht is, dan wordt een wachttijd toegepast van 30 dagen, gerekend vanaf de ingangsdatum van de verzekering.
Voor meer informatie zie de polisvoorwaarden.
Voor meer informatie zie de polisvoorwaarden.
Als je auto is gestolen, dan is het belangrijk dat je de gegevens van de auto zo snel mogelijk doorgeeft aan het Verzekeringsbureau Voertuigcriminaliteit (VbV), 055 - 74 10 001. Daarna doe je aangifte bij de politie en meld je de diefstal bij Actua. Stuur het bewijs van aangifte mee met het ingevulde Europees Schadeformulier. Wij helpen je dan zo snel mogelijk.
Binnen de garantiedekking dient er sprake te zijn van (een) plotseling optredend(e) defect(-en) aan de beschermde onderdelen. Regulier preventief onderhoud, onderdelen die niet zijn opgenomen in de lijst van beschermde onderdelen, onderdelen die periodiek vervangen of gereinigd dienen te worden, alsmede onderdelen met een normale gebruiksslijtage waaronder filters, banden, uitlaatsysteem (katalysator en uitlaatspruitstuk zijn wel gedekt), inlaatspruitstuk, remschijven, remtrommels, remschoenen, remblokken, remklauwen, stofhoezen, koppelingsplaat, wisserbladen, accu's, batterijen of dieselpartikelfilters vallen niet onder de garantiedekking. Niet 'af fabriek' gemonteerde accessoires vallen eveneens niet onder de garantiedekking.
Je kunt de voorwaarden hier lezen.
Naast de uitgebreide dekking die je mag verwachten, biedt de allrisk autoverzekering van VZR garantie tot en met maximaal het 10e jaar (of tot 180.000 km) en gratis Pechhulp Nederland inclusief woonplaatsservice. Meer informatie over de unieke voordelen van de allrisk autoverzekering lees je hier.
Je kunt wijzigingen, zoals een adreswijziging, direct doorgeven via de klantenservice van Actua.
5015 BB Tilburg
013-544 33 30
9723 BK Groningen
050-542 62 00